Om Simply Cooking A/S

Simply Cooking blev etableret i 2000 af Martin Haugaard Zielke, uddannet kok fra Kong Hans Kælder. I dag sidder han som kreativ direktør og videreudvikler Simply Cookings kerneområder, som er bæredygtig kantinedrift, frokostordning, catering og kokkeskoler.
Simply Cooking bespiser omkring 7500 gæster hver dag fordelt på vores 10 kantiner og cateringkøkkener i Storkøbenhavn. Fælles for alle køkkenerne er at der er stort fokus på bæredygtighed, madspild og sundhed. Disse 3 områder er noget vi i den grad går op i når vi folder os ud i køkkenerne og selvom vi endnu ikke er økologi certificeret er dette også noget vi stiler imod at få implementeret i hele vores forretning.

Det er vigtigt for os at bruge de bedst mulige friske råvarer inden for den givne årstid, samt sørge for at vores mad bliver lavet uden diverse tilsætningsstoffer. Vi arbejder tæt sammen med flere diætister og andre fagfolk for altid at udvikle sunde koncepter til alle vores kantiner.

 
 

Sunde principper på menuen

Vi kalder vores koncept for ”Power Food” – mad til et sundere liv. Konceptet er udviklet af Martin Haugaard Zielke, i samarbejde med ernæringsekspert Marie Steenberger. Det er et bud på madlavnings -og måltidsprincipper, som gør det muligt at spise sundt hver dag. “Power Food” konceptet bygger på seks hovedprincipper:

  • Velsmag
  • Kreativitet
  • Fedt er godt
  • Grove og tunge grøntsager
  • Råvarekvalitet og mæthedsfakter
  • Tilberedning og nærhed

Hvorfor ikke spise sundt, og samtidig få mere energi ud af det? “Power Food” konceptet består af en række grøntsager, frugt, bær, korn, bønner, kød og fisk, som indeholder ekstra meget af de sunde vitaminer, mineraler, enzymer, antioxidanter, og ikke mindst de gode fedtstoffer. Derfor lægger de navn til vores koncept.

Det kan lyde banalt, men det er afgørende for os, at maden smager godt. Ganske enkelt. Det stiller ikke alene krav til medarbejdernes faglige kvalifikationer og råvarernes kvalitet, men vores kokke skal også mestre tilsmagningens vanskelige kunst. Vores køkkenchefer udfordres ligeledes dagligt af specielle diæter, allergihensyn og kulturelle madønsker. Derfor fokuserer vi på den kreative udvikling af vores menuer, så den udfordrer og inspirerer vores gæster. Vi træner løbende vores personale i denne disciplin. Det gælder for eksempel balanceringen mellem surt og sødt, salt og bittert – og vi runder måske af med en håndfuld, velduftende basilikum.