image description

Om Simply Cooking

Simply Cooking blev etableret i 2000 af Martin Haugaard Zielke. Martins store passion for sund mad har drevet Simply Cooking frem til, hvad det er i dag. Kompromisløst køkken, hvor der arbejder rigtig mange dygtige kokke. Udover at levere Catering/ Diner transportable til alle slags selskaber, private som firmaer, står Simply Cooking også for 10 kantiner i København:

  • Bistropol på Metropol
  • Delikantinen på CSS
  • Kantinen på FK Distribution
  • Kantinen på KADK, Holmen
  • Kantinen på Kalvebod Brygge 45, en kontorbygning med flere bruger
  • Kantinen Neroport for en kontorbygning med flere brugere
  • Kantinen hos Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR)
  • Caféen på KU.BE, Frederiksberg
  • PCG på KEA, Prinsesse Charlottesgade
  • Trykkeriet på KEA, Guldbergsgade

 

Simply Cooking elsker udfordringen i at skulle servere varieret, sund og velsmagende mad for enhver smag og til billige priser hver dag. Vi serverer mad for flere end 5.500 mennesker i vores ti kantiner hver dag.

Kokkeskoler hører også inde under vores koncept, hvor vi lærer fra os om den sunde mad.
Vi laver mad til over 800 personer hver dag i København, som benytter sig af vores frokostordning.

Sunde principper på menuen
Vi kalder vores koncept for ”Power Food” – mad til et sundere liv. Konceptet er udviklet af Martin Haugaard Zielke, i samarbejde med ernæringsekspert Marie Steenberger. Det er et bud på madlavnings -og måltidsprincipper, som gør det muligt at spise sundt hver dag. “Power Food” konceptet bygger på seks hovedprincipper:

  • Velsmag
  • Kreativitet
  • Fedt er godt
  • Grove og tunge grøntsager
  • Råvarekvalitet og mæthedsfaktor
  • Tilberedning og nærhed

 

Hvorfor ikke spise sundt, og samtidig få mere energi ud af det? “Power Food” konceptet består af en række grøntsager, frugt, bær, korn, bønner, kød og fisk, som indeholder ekstra meget af de sunde vitaminer, mineraler, enzymer, antioxidanter, og ikke mindst de gode fedtstoffer. Derfor lægger de navn til vores koncept.

Det kan lyde banalt, men det er afgørende for os, at maden smager godt. Ganske enkelt. Det stiller ikke alene krav til medarbejdernes faglige kvalifikationer og råvarernes kvalitet, men vores kokke skal også mestre tilsmagningens vanskelige kunst. Vores køkkenchefer udfordres ligeledes dagligt af specielle diæter, allergihensyn og kulturelle madønsker. Derfor fokuserer vi på den kreative udvikling af vores menuer, så den udfordrer og inspirerer vores gæster. Vi træner løbende vores personale i denne disciplin. Det gælder for eksempel balanceringen mellem surt og sødt, salt og bittert – og vi runder måske af med en håndfuld, velduftende basilikum.

Om Martin Haugaard Zielke
Martin er udlært fra Kong Hans Kælder i december 1999, hvorefter Martins idé til Simply Cooking opstod. Martin er kreativ direktør for Simply Cooking, hvor han videreudvikler Simply Cookings koncept ”Power food” – sund, varieret og inspirerende mad.

Martin har skrevet lækre og sunde opskrifter til mange danske magasiner, blandt andet Fit Living, Femina, Lime og Alt For Damerne. Martin har også skrevet 2 kogebøger, ”Power food” og ”Genialt køkken”.

Derudover har Martin deltaget i en række fjernsynsprogrammer, herunder ”Chris på chokoladefabrikken”, ”På skolebænken”, ”Hav det godt” og ”Mad – Go’ morgen Danmarks store kokkedyst”

Ønsker du at bruge Martin i pressen eller har du brug for nye ideer indenfor produktudvikling eller opskrifts udvikling, kan du skrive til ham på .

Netværk, netværk, netværk
Martin er blevet medlem i flere netværk her i foråret, hvor han er et aktivt medlem dvs. bruger netværk til at løse opgaver og til at give information til netværket ang. hvorfor, at det er så vigtigt med sund mad til medarbejderne hver dag. Desuden giver det Martin inspiration til, hvordan Simply Cooking kan udvikle sig, hvordan Simply Cooking kan bruge de sociale medier aktivt og diskutere emner, der berører medlemmerne i de forskellige netværk.

Det har været en super spændende proces at starte op i de forskellige netværk og mødes med de andre medlemmer i Netværk Danmark, W.I.N. (Arbejdernes Landsbank) og medlemmerne i forskningsprojektet med Nykredit, PWC og Aalborg Universitet.

Simply Cooking er blandt andet i gang med at kigge på den fremadrettede mediestrategi – hvordan kan vi aktivt bruge fx Facebook, Twitter, Linkedin og Instagram i vores markedsføring?

Netværk Danmark
Netværk Danmark har over 30 faglige netværk, der alle rummer en række netværks grupper, i alt 390 grupper for direktører, ledere og andre nøglemedarbejdere. Der er grupper for alle ledelses niveauer i en virksomhed, og samlet set dækker Netværk Danmark over 40 forskellige funktionsområder. Nogle netværk fokuserer på selve ledelses opgaven, mens andre tager udgangspunkt i den faglige opgave, du står med som leder eller nøglemedarbejder. Læs mere http://www.nd.dk/